Instrukcje umożliwiające interakcję skryptu z użytkownikiem, to:
disp("Program robiący to i owo")
l = input("wpisz coś "); ⇐ 99 disp(l) ⇒ 99.
Instrukcja if-elseif-else. Ma ona trzy odmiany:
x = input("wpisz liczbę "); if (x>5) disp("wpisałeś liczbę większą niż 5") end
x = input("wpisz liczbę "); if (x>5) disp("wpisałaś liczbę większą niż 5") else disp("nie wpisałaś liczby większej niż 5") end
x = input("wpisz liczbę "); if (x>5) disp("wpisałeś liczbę większą niż 5") elseif(x>3) disp("wpisałeś liczbę z przedziału (3,5]") elseif(x>1) disp("wpisałeś liczbę z przedziału (1,3]") ... endkaskada elseif może się kończyć klauzulą else.
Instrukcja select-case, uzależnia wykonanie kodu od wartości pewnej zmiennej.
disp("Program rysujący n-kąty foremne") n = input("n = ") select n case 3 then msg = "wybrałaś trojkąt" case 4 then msg = "wybrałaś kwadrat" case 5 then msg = "wybrałaś pięciokąt" ... else msg = "za mało lub za dużo boków" end disp(msg)