Instrukcje umożliwiające interakcję skryptu z użytkownikiem, to:
disp("Program robiący to i owo")
l = input("wpisz coś "); ⇐ 99
disp(l) ⇒ 99.
Instrukcja if-elseif-else. Ma ona trzy odmiany:
x = input("wpisz liczbę ");
if (x>5)
disp("wpisałeś liczbę większą niż 5")
end
x = input("wpisz liczbę ");
if (x>5)
disp("wpisałaś liczbę większą niż 5")
else
disp("nie wpisałaś liczby większej niż 5")
end
x = input("wpisz liczbę ");
if (x>5)
disp("wpisałeś liczbę większą niż 5")
elseif(x>3)
disp("wpisałeś liczbę z przedziału (3,5]")
elseif(x>1)
disp("wpisałeś liczbę z przedziału (1,3]")
...
endkaskada elseif może się kończyć klauzulą else.
Instrukcja select-case, uzależnia wykonanie kodu od wartości pewnej zmiennej.
disp("Program rysujący n-kąty foremne")
n = input("n = ")
select n
case 3 then msg = "wybrałaś trojkąt"
case 4 then msg = "wybrałaś kwadrat"
case 5 then msg = "wybrałaś pięciokąt"
...
else msg = "za mało lub za dużo boków"
end
disp(msg)